Nieuwsberichten

Hier vindt u nieuws over projecten en relaties van Seneca Media.

Brandwerend glas te kijk   (11/2011)
Datacenters in the picture   (10/2011)
Bouwen met Duitse gipsblokken   (09/2011)
Amerikaanse power in bevestigingstechniek   (08/2011)
Campagne voor hindervrij heien   (06/2011)
Leembouw wordt volwassen   (03/2011)
A-merk lichtcomponenten voor B-prijzen   (02/2011)
Meer gebouwen brandveiliger   (12/2010)
Nederlands polyurethaan gaat internationaal   (11/2010)
Installatietechniek wordt begrijpelijker   (10/2010)
Duurzaamheidsimpuls voor bladlood   (09/2010)
Pr-machine metaal gaat draaien   (08/2010)
Cobouw werkt samen met Seneca Media   (06/2010)
Alternatieve topverlichting   (03/2010)
BOL4Y werkt zonder fratsen   (02/2010)
Elektrisch meten wordt makkelijker   (01/2010)
Juridisch netwerk groeit   (10/2009)
Engineers grijpen kansen   (08/2009)
We fix your lighting   (07/2009)
No nonsense advocatuur   (05/2009)
Marktoffensief tijdens recessie   (03/2009)
Sun in actie   (01/2009)
Klima test Seneca   (10/2008)
ADMO gaat scoren   (08/2008)
Let's ZINK   (06/2008)
Nieuwe website IMT   (05/2008)
Hoe promoot je domotica   (03/2008)
1.000 euro voor elke tip   (01/2008)
Marketing push voor IMT   (12/2007)
Gevels onder dak   (10/2007)
ATOP versterkt positie   (09/2007)
Maatwerk voor Haitsma Beton   (08/2007)
Herfst & Helder in offensief   (06/2007)
Alert slaat aan   (04/2007)
InterAccess bekijkt bladformule   (03/2007)
Buigzaam hout rukt op   (02/2007)

Brandwerend glas te kijk
CGI International heeft Seneca Media verzocht een pr-strategie voor de Nederlandse markt te adviseren. Het Engelse bedrijf produceert brandwerend glas onder de naam Pyroguard, dat in veel gebouwen wordt toegepast. Seneca Media heeft haar strategisch advies uitgewerkt en toegespitst op op de belangrijkste doelgroep: architecten. november 2011

Datacenters in the picture
Utilitec is als onderdeel van GSH Installatietechniek gespecialiseerd in het ontwerpen, realiseren en beheren van datacenters. Het bedrijf wil een inhaalslag maken met een nieuwe website en divers brochuremateriaal. Op uitnodiging van Utilitec Heeft Seneca Media geadviseerd hoe zij de marketing- en pr-strategie zo optimaal mogelijk kan aanpakken. oktober 2011

Bouwen met Duitse gipsblokken
VG Orth, de Duitse fabrikant van Multigips gipsblokken, heeft Seneca Media gevraagd haar op pr-gebied te ondersteunen voor de Nederlandse markt. De samenwerking komt als eerste tot uiting in een nieuwe brochure, die eerdaags in het Nederlands zal verschijnen. Naast nieuwe communicatiemiddelen begeleidt Seneca Media ook de marketingstrategie. september 2011

Amerikaanse power in bevestigingstechniek
Powers Fasteners Europe B.V. heeft Seneca Media na een pitch gekozen als haar nieuwe pr-partner. Powers is nog een relatief kleine speler op de Nederlandse markt, naast merken als Hilti en Fischer. Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf wil haar positionering in ons land samen met Seneca Media helder en sterker maken en vertalen naar verschillende media-uitingen. augustus 2011

Campagne voor hindervrij heien
Bouwgeluid en -trillingen zijn een actueel thema waarover veel misverstanden bestaan. Ab-fab, de Associatie van Beton Fabrikanten van constructieve elementen, is een sterk voorstander van hindervrij heien. Om dat te bereiken wil zij de toepassing van technische reductiemaatregelen stimuleren. Seneca Media ontwikkelt een pr-campagne en voert die ook uit. juni 2011

Leembouw wordt volwassen
Tierrafino zet Seneca Media in om leembouw breder en sterker te profileren. Het bedrijf ontwikkelt, produceert en verkoopt een breed assortiment hoogwaardige leembouwproducten en heeft leembouw in Nederland op de duurzaamheidskaart gezet. Naast strategisch advies ondersteunt Seneca Media haar met persberichten, fotografie en andere operationele zaken. maart 2011

A-merk lichtcomponenten voor B-prijzen
Traditech ontwikkelt en distribueert verlichtingscomponenten (trafo’s, dimmers, flashers, actieramen, e.a.) voor de bouw- en transportsector. Het jonge bedrijf is bezig met een herpositionering waarbij nieuwe productmarktcombinaties moeten worden bepaald. Seneca Media zorgt voor de strategische begeleiding en de vertaalslag naar coherente pr-communicatie. februari 2011

Meer gebouwen brandveiliger
Dornex zet Seneca Media in om haar communicatiemiddelen te professionaliseren. Het bedrijf ontwikkelt en distribueert unieke brandwerende producten en systemen voor gebouwen, die beter verdienen dan het huidige low profile pr-beleid. Aan Seneca Media de schone taak o.a. de web content te verbeteren en het bedrijf d.m.v. free publicity sterker te positioneren. december 2010

Nederlands polyurethaan gaat internationaal
PolyMX ontwikkelt en produceert polyurethaan producten voor diverse branches, zoals de scheeps- en jachtbouw, de transportsector en de grafische industrie. Het bedrijf heeft Seneca Media gevraagd haar te ondersteunen in haar marketingstrategie, m.n. de herpositionering van het bedrijf en de verkoop van een nieuwe productinnovatie op de internationale markt. november 2010

Installatietechniek wordt begrijpelijker
De Flamco Groep heeft Seneca Media gevraagd haar te ondersteunen bij het optimaliseren van de communicatie naar vakpers en technici. De internationale organisatie ontwikkelt, produceert en verkoopt kwaliteitsystemen voor verwarming, ventilatie, drinkwater, airconditioning en koeling. Seneca Media gaat primair de persberichten en technische documentatie professionaliseren. oktober 2010

Duurzaamheidsimpuls voor bladlood
Uzimet/Stichting Bouwlood heeft Seneca Media verzocht haar te begeleiden bij het herpositioneren van het bedrijf en de daaruit voortvloeiende nieuwe marketing- en pr-strategie. Uzimet heeft een unieke marktpositie als enige Nederlandse producent van bladlood. Het streven is om tevens af te rekenen met het negatieve imago dat bladlood soms nog achtervolgt. september 2010

Pr-machine metaal gaat draaien
Machine Fabriek Eerbeek (MFE) laat zich bij het professionaliseren van haar marketingbeleid ondersteunen door Seneca Media. De specialist in industrieel onderhoud, machinebouw en grootverspaning is met haar 101-jarig bestaan een van de grootste spelers op de Nederlandse markt voor metaalverwerking. Seneca Media verzorgt de gehele communicatie (strategie en uitvoering). augustus 2010

Cobouw werkt samen met Seneca Media
Roger van Domburg (Seneca Media) is redactioneel medewerker geworden van Cobouw. Hij zal regelmatig verslag doen over nieuws en ontwikkelingen in Midden-Nederland en gebruikt daarbij zijn jarenlange, eerdere ervaring als journalist en hoofdredacteur. De samenwerking is voor hem een extra stimulans om zich nog intensiever bezig te houden met de bouw- en infrasector. juni 2010

Alternatieve topverlichting
Goed nieuws voor installateur, adviseur, groothandel en architect: Pre-Lite© is een veelbelovende nieuwkomer onder de grote verlichtingsmerken. Eindelijk A-kwaliteit producten voor een gunstigere prijs. Seneca Media begeleidt de marktintroductie en pr van Pre-Lite© in Europa zowel strategisch als operationeel (brochure, website, catalogus, persberichten, on-the-road campagne, enz.). maart 2010

BOL4Y werkt zonder fratsen
BOL4Y is een jong en ambitieus uitzendbureau dat werkgevers ondersteunt die worstelen met (tijdelijk) personeel. Als een bolder op de kade biedt BOL4Y houvast met goede uitzendkrachten en betrouwbare afspraken. Vooral in de bouw, productie en land- en tuinbouw. Seneca Media is verantwoordelijk voor de juiste profilering met passende communicatiemiddelen. februari 2010

Elektrisch meten wordt makkelijker
De Noord-Amerikaanse firma ETAP ontwikkelt al meer dan 25 jaar krachtige software voor het uitvoeren van metingen aan industriële installaties. Om (potentiële) gebruikers in de Benelux beter te ondersteunen heeft zij Vosco International (VS) aangesteld als officiële vertegenwoordiging. Seneca Media is gevraagd om de persintroductie, opstart en mediabegeleiding in Nederland te verzorgen. januari 2010

Juridisch netwerk groeit
Advocaten op kleine kantoren zijn vaak vakman én zelfstandig ondernemer tegelijk. Naast juridische topprestaties moeten zij het voortbestaan van hun kantoor waarborgen. Het Netwerk Kleine Advocatenkantoren Nederland faciliteert hen daarbij en Seneca Media ondersteunt NeKAN (huisstijl, website, positionering). Sindsdien stijgt het aantal leden snel… oktober 2009

Engineers grijpen kansen
Kontek Engineering wilde weten welke branchespecifieke kansen zij op marketinggebied laat liggen en hoe zij deze alsnog kan benutten. Seneca Media maakte daarom een basis marketingscan van de huidige marketinginspanningen en de bestaande pr-middelen. Dat leverde voor het grote ingenieursbureau zeer bruikbare actiepunten op om consequenter en effectiever te communiceren. augustus 2009

We fix your lighting
ADMO beschikt nu over een geheel nieuwe brochurelijn (corporate brochure, segment- en productbrochures). Ook is de vernieuwde website online. Seneca Media ontwikkelde en produceerde de nieuwe media alsmede de nieuwe positionering, die in een sterke pay-off tot uitdrukking komt: 'We fix your lighting'. juli 2009

No nonsense advocatuur
Marketing en pr zijn voor veel advocatenkantoren van ondergeschikt belang. Niet voor Advocatenkantoor Woesthoff, dat Seneca Media vroeg een concept te ontwikkelen voor een eigenwijze en onderscheidende website. Wij stelden een sterke positionering vast en ontwikkelden een heldere website. De nieuwe site is online (www.woesthoffadvocaten.nl) en levert een hoge en kwalitatief hoogwaardige conversie op. mei 2009

Marktoffensief tijdens recessie
Een proactieve marktbenadering is zeker in tijd van recessie aan te raden. Want juist als iedereen de marketinginspanningen op een laag pitje wil zetten, valt uw actie op. Juist daarom ook is ATOP nu gestart met een segmentgerichte mailingcampagne (print) en een eigen e-nieuwsbrief. Het concept en de content voor beide communicatiemiddelen worden verzorgd door Seneca Media. maart 2009

Sun in actie
Sun Test Systems B.V. gaat zich duidelijker profileren naar de markt. Het bedrijf ontwikkelt hoogwaardige testapparatuur voor aerospace en automotive. Met name in de militaire wereld heeft STS een vooraanstaande positie. Seneca Media heeft opdracht gekregen de exposure van STS met diverse marketingtools te vergroten. januari 2009

Klima test Seneca
Klima-Testtechniek B.V. is expert in klimaattestapparatuur en ovens. Het familiebedrijf ontwerpt, levert en onderhoudt high-tech systemen voor bedrijven in uiteenlopende branches, van automotive en telecommunicatie tot medisch, voedingsmiddelen, defensie en chemie. Seneca Media heeft opdracht gekregen hun activiteiten sterker te profileren, zowel online als met print. oktober 2008

ADMO gaat scoren
ADMO International laat haar marketing strategisch en operationeel professionaliseren door Seneca Media. Doel is haar positie en bekendheid als grootste lichttechnisch onderhoudsbedrijf te versterken. Het bedrijf verzorgt niet alleen de monitoring en uitvoering van onderhoud. Men kan er ook terecht voor armaturen, lichtbronnen, NEN-keuringen en certificeringen. De samenwerking is voor langere termijn. augustus 2008

LET's ZINK
Onder deze titel heeft Seneca Media een promotieplan gemaakt voor De Zinkmeesters. De vereniging van zinkbedrijven heeft momenteel circa 35 leden en groeit snel. Het bestuur wil de communicatie naar de markt én de interne communicatie met de leden daarom verder professionaliseren en intensiveren. Ook de uitvoering zal door Seneca Media worden verzorgd. juni 2008

Nieuwe website IMT
De website van IMT is geheel vernieuwd (www.imt.eu). Naast de navigatie en het zoekgemak is ook de content geoptimaliseerd. Seneca Media begeleidde de herpositionering en schreef alle webteksten. De site draait momenteel proef en zal binnenkort uitgebreid worden met referenties van grote industriële klanten als Shell, Corus, NS en Wintershall. Ook die worden door Seneca Media ingevuld. mei 2008

Hoe promoot je domotica?
De stichting Elux liet Seneca Media haar marketingstrategie tegen het licht houden. Het Elux installatie-concept voor woningautomatisering moet de komende jaren een extra branding-impuls krijgen. Seneca Media was medio jaren 90 trendsettend wat betreft de promotie van domotica, o.a. via de vakpers, marktonderzoek en een congres. De toepassing van domotica in Nederland verloopt echter nog erg traag. Met de aanbevelingen wil de stichting een stroomversnelling realiseren. maart 2008

1.000 euro voor elke tip
Hertek bv is een bijzondere wervingscampagne gestart. Voor elke nieuwe collega die iemand aanbrengt looft Hertek een tippremie uit van duizend euro. De leverancier van beveiligingssystemen groeit sterk en heeft momenteel 25 vacatures door heel Nederland. Het bedrijf zoekt diverse talenten via een landelijke, multimediale campagne m.m.v. Seneca Media. De werving vindt o.a. plaats achterop trucks, in advertenties, door free publicity en online ( www.hertek.nl). januari 2008
(uitzending TV Limburg)

Marketing push voor IMT
IMT is expert in het oplossen van verlichtingsproblemen in extreme omstandigheden, zoals (explosie)gevaarlijke processen en moeilijk bereikbare locaties. Voor deze situaties ontwerpt en produceert IMT high end verlichtings- en besturingssystemen met een zeer lange levensduur. Om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen, voert IMT zijn marketinginspanningen op. Seneca Media staat borg voor de professionaliteit van alle uitingen. december 2007

Gevels onder dak
Robertson Groep heeft haar marketing ondergebracht bij Seneca Media. De specialist in duurzame en esthetische dak- en gevelconstructies behoort tot de top van Nederland. Zij ontwikkelt samen met gerenommeerde partners als SAB-profiel, Zefyr en Schipper Kozijnen geďntegreerde gevelconcepten voor de bouwsector. Robertson zal met een multimediale aanpak (brochures, website, nieuwsbrieven, enz.) haar positionering versterken. oktober 2007

ATOP versterkt positie
Een strakke, moderne website weerspiegelt de nieuwe positie van ATOP als specialist in functionele ruimte inrichting. Het bedrijf wil zich meer profileren als innovatieve totaalaanbieder van afbouw en interieurbouw voor projectontwikkelaars, retailorganisaties, beleggers, e.a. Zijn transparante werkwijze is vertaald naar een nieuwe website, die helder, overzichtelijk en toegankelijk is (www.atop.nl). Mede dankzij de complete tekst(concept)uele invulling van Seneca Media. september 2007

Maatwerk voor Haitsma Beton
Haitsma Beton (Ballast Nedam) wil haar nieuwsbrief verder professionaliseren en heeft Seneca Media gekozen om dit te realiseren. De Friese ontwerper/fabrikant van prefab betonproducten heeft in zijn 102-jarig bestaan een toonaangevende positie verworven in diverse sectoren. Zijn relatiemagazine (M@@twerk) zal een upgrading ondergaan, te beginnen met de redactionele inhoud van de novemberuitgave. Deze vernieuwde editie zal ruim voor de 50e Betondag van 15 november verschijnen. augustus 2007

Herfst & Helder in offensief
Herfst & Helder is een marktoffensief gestart. De toonaangevende fabrikant van verven en lakken breidt haar distributienetwerk flink uit. Seneca Media ondersteunt de opmars publicitair via persberichten, brochures en de website. Het bedrijf heeft afgelopen halfjaar vijf nieuwe verkooppunten in haar distributie opgenomen: Breda, Purmerend, Vlaardingen, Harderwijk en Den Helder. Hier zijn de hoogwaardige producten en kennis van Herfst & Helder nu nog beter bereikbaar voor schildersbedrijven en gebouweigenaren. juni 2007

Alert slaat aan
Relaties van Hertek zijn enthousiast over haar nieuwsbrief Alert. Dat bleek tijdens de vakbeurs Zorg & ICT. Veel standbezoekers wilden zich abonneren. Hertek is gespecialiseerd in brandmeldsystemen, noodverlichting, zorg- en communicatiesystemen. Seneca Media bedacht een nieuwsbriefconcept dat aansluit bij de marktpositie en cultuur van Hertek. Alert verschijnt elk kwartaal met een evenwichtige mix van branche-, bedrijfs- en productnieuws en projectreportages. De productie van het cc medium gebeurt door Seneca Media. april 2007

InterAccess bekijkt bladformule
ICT-gigant InterAccess overweegt de bladformule van haar relatiemagazine inPublic te herzien. Het blad is een toonbeeld van corporate branding naar beslissers bij de overheid en in de zorgsector. Seneca Media hield de bladformule tegen het licht en ontdekte mogelijkheden om het medium meer uit te buiten, zowel redactioneel als advertentioneel. Verbeterpunten zijn o.a. het bladritme, de tekst/beeldverhouding, de lengte en abstractiegraad van de artikelen en de advertentieconcepten. De redactie van inPublic gaat ermee aan de slag. maart 2007

Buigzaam hout rukt op
Buigzaam hout wordt de nieuwe trend in Nederland. De Italiaanse houtfabrikant Candidus Prugger vroeg Seneca Media advies bij het zoeken van distributeurs in Nederland. Het bedrijf produceert buigzaam hout voor diverse interieurtoepassingen. Seneca Media bracht de fabrikant in contact met diverse marktpartijen en adviseerde tevens over expositiemogelijkheden in Nederland. De adviezen worden gebruikt in de marketingstrategie voor de Nederlandse en Belgische markt. februari 2007









referenties

11 Tips voor een goed persbericht
De beste ervaringstips voor een succesvol persbericht...
lees meer...


Waak voor webads
Online adverteren? Uw relaties weten waar!
meer tips...